שירים שהיינו משדרים אם הייתה לנו תוכנית הלילה, 29.1.12

אז שבוע טוב, ומקווים שהיה סופ"ש מצוין.

נהניתם בג'יימס בלייק בבלוק? החברים בבלוג תפו"ד שולחים עקיצה למסיבה ביום שישי, שלדעת רבים היתה אכזבה. מה דעתכם?

בזמן שאנחנו ממשיכים לעבוד על הדור הבא של הקצה, מצאנו עוד כמה שירים שהיינו חייבים לנגן לכם, גם אם לא ברדיו, אז לפחות כאן.

נגנו את הפלייליסט של יוטיוב שמופיע כאן, ועוד כמה שירים שלא מצאנו ביוטיוב, בהמשך, ואז תמשיכו לקרוא..

 

 

Spoek Mathambo – Let them talk (אין ביוטיוב, לחצו על הלינק)

בשנה שהסתיימה נדלקנו בקצה על ספואק מת’אמבו, אמן דרום אפריקאי, שהביא איתו משהו אפריקאי מרתק ואפל לאלקטרוניקה עכשווית. גם בסאב פופ נדלקו עליו, ובקרוב יצא לו שם אלבום. פה באתר שלו אפשר לשמוע ולהוריד בחינם את  הסינגל החדש מתוכו שיצא השבוע והוא בכלל (סוג של ) שיר רוק

Weird Dreams – 666.66

שירים עם 666 תמיד באים טוב. על אחת כמה הסינגל החדש והמקסים באמת הזה של הרכב חדש ממזרח לונדון

Lana Del Rey – Summertime sadness

אין שום דבר יותר דוחה בעולם המוסיקה, אפילו לא דברים שנאמרים בדה ווייס יזראעל, מההתנפלות משחרת הטרף על לאנה דל ריי, והציפייה הדרוכה,בעיקר של רבים שהיללו אותה, לחזות בה מתרסקת. השאלות ( שאת חלקן היא בעצמה כבר אימתה) האם היא הוציאה תקליט בשם אחר, האם לאנה דל ריי הוא אלטר אגו בדוי, האם היא ניפחה את השפתיים- רחוקות מלהיות רלוונטיות בעולם הפופ, אלא אם כן נולדתם אתמול ואתם בולעים כל פיתיון שמאכילים אתכם. זה גם לא רלוונטי כי זה לא ששינה למישהו מי היא היתה בפעמים הראשונות ששמענו את וידאו גיימז. כי כל ההיסטריה סביבה לא היתה מתרחשת אילולא  וידאו גיימז היה שיר כ”כ מושלם ויוצא דופן, שלמי בכלל אכפת מה עשתה קודם מי ששרה אותו. זה היה קודם השיר להזכירכם, רק אח”כ הוידאו… וכל אלה מחווירים עוד יותר כשמקשיבים לאלבום החדש והמלא שלה, “נולד(ה) למות”, שכמובן נקרא ע”ש שיר של אחד מאיתנו ( ואם כבר- זו השערורייה האמיתית). האלבום הזה לא חף מפגמים ( בעיקר בתחום הטקסטים)  ומרצועות חלשות, אבל כשסביבה רוחשות להן ריהאנות וקייטי פריות בינוניות ,התקליט הזה נשמע שונה לחלוטין- חייזרי, מנוכר, עצוב,יצירתי,פגום לב. הלוואי שיהיו עוד רבים כמוהו במיינסטרים המנוון של ימינו

Saint Etienne – Tonight

ואם כבר פופ כמו שפופ צריך להיות- סינגל חדש לקראת אלבום חדש לסיינט אטיין (ותודה למאזין אסף שכתב לנו עליו בקומנט בשבוע שעבר)

Greg Dulli – Paper Thin Hotel (Leonard Cohen Cover) (אין ביוטיוב, לחצו על הלינק)

נורא רצינו לשים לכם משהו מהאלבום החדש של מארק לנגן , אבל ביוטיוב הזדרזו והעיפו את כל השירים מתוכו שדלפו לשם. אז במקום זה נסתפק במשהו לא פחות טוב- התאום הביובי של לאנגן, גרג דולי, בקאוור חדש וכובש לשיר הזה של לאונרד כהן

Throwing Snow ft Augustus Ghost
Desto & Clouds & Jimi Tenor – Time Bird (Feat Cha Cha)

שני קטעי פוסט-שמוסט-דאבסטפ-שמאבסטפ, אחד של המפיק העולה ת'רוווינג סנואו, שהוציא איפי אווירתי ויפה, לחובבי בוריאל וכו'. בקטע השני, מתארח לא אחר מאשר יקירנו הוותיק ג'ימי טנור שמורח את שכבת הנגינה הג'אזית-סליזית שלו מעל ביטים עכשוויים, וזה נשמע מצוין.

Porcelain Raft – Unless You Speak From Your Heart

שיר מקסים מתוך אלבום מעלף, אחד הווינרים הראשון של תחילת השנה

Lambchop – Buttons

כשקורט בשטח, המדינה לבטח. לאמבצ'ופ עומדים לשחרר (עוד) אלבום נהדר בעוד פחות מחודש, של שירים ארוכים ומתוזמרים – מזכיר לפרקים את הטינדסטיקס על פרוזאק. מתוכו מצאנו ביוטיוב את Buttons, למרות שרצינו בכלל את Mr Met.

Craig Finn – No future

קרייג פין הוא כנראה משורר הרוק היחיד בעולם שמסוגל להתייחס בלי בושה לפרדי מרקיורי ולג’וני רוטן באותו שיר כאל עמודי התווך שלו, ובנוסף הוא גם היחיד שמסוגל גם לצאת מזה מבלי שתיפול לו שערה מהפדחת. הביקורת שפורסמה השבוע בפיצ’פורק על אלבום הסולו החדש והראשון של סולן דה הולד סטדי, שהשיר הזה מופיע בו, מסמנת כנראה סופית את המהפך במעמדה של דה הולד סטדי מהלהקה שגם ככה לא היה ברור למה היא יקירת היפסטרי העולם ללהקה שנמאס להם לאמץ בחום, כשהיא רק נשמעת יותר ויותר מנותקת מכל מה שאופנתי. כל אלה לא משנים את זה ש-Clear Heart Full Eyes של קרייג פין הוא אלבום רגיש, לא מתחנף ואמיתי, שלחלוטין שווה את תשומת הלב שלכם, במיוחד אם הוא סדוק, ולו במעט.

Gonja Sufi – The Blame

איפי חדש למורה היוגה הכי קול בלוס אנג'לס, שמקרב אותו עוד יותר למורשת של אלבום הבכורה המופתי של טריקי

Leila – U&I

אחד מאיתנו לא נפל מהסינגל הראשון שיצא מהאלבום, אבל האלבום כולו מתגלה כיצירה שלמה ויפה. הנה אחד הרגעים הכי מוצלחים בו

The Internet – Fastlane

אז כן, השם הזה קצת מעפן, וגם השיוך לקבוצת odd future של טיילר, אבל מדובר בשיר יפהפה מתוך אלבום היפ הופ מצוין. רגיש, עדין, מלודי ועוד כל מיני מונחים שלא מתקשרים עם היפ הופ בשנת 2012.

 

ספיישל יומולדת 40 למייק פאטון! עם קוואמי ואמיר עטר, 27.1.08

להאזנה/הורדת השעה הראשונה – לחצו פה

להאזנה/הורדת השעה השניה – לחצו פה 

חג שמח!
שהרי בדיוק היום לפני 44 שנים נולד אחד האנשים הנערצים עלי בעולם – מייק פאטון
לפני 4 שנים, לכבוד יום הולדתו ה40 של הגנרל/אל הנ”ל, הזמנתי לאולפן את עמיתי היקר ומומחה לענייני פאטון- אמיר עטר, איש קול הקמפוס 106אף.אם, ויחד שידרנו תוכנית מיוחדת ומושקעת בת שעתיים, שכל כולה פאטון מכל התקופות והגוונים, כולל ים הקלטות נדירות ומדהימות.
יומולדת 44 שלו היום נראה לי כמו הזדמנות מצוינת להעלות לראשונה,באיחור קליל ובשעה טובה את הקלטת הספיישל במלואה, כאן עבורכם/ן

(  נ.ב. התוכנית כוללת , בין השאר, גם השמעת בכורה רדיופונית לקטעים מבוטלג הופעה של מונדו קאנה, שאז עדיין לא ראה אור בהקלטת אולפן)

מקווה שתהנו
קוואמי

בלייק דיסטריקט

ג’יימס מגיע!

זה קורה. מחר באחת בלילה יעלה האדון ג’יימס בלייק על עמדת הבלוק החדש. האירוע אמנם כבר סולד אאוט, אבל טבק הפקות, שלמרבה השמחה ארגנו אותו יחד עם הקונסוליה הבריטית, מודיעים כי החל מהשעה 02:00 ימכרו במקום כרטיסים ב50 שקל על בסיס מקום פנוי.

אז מה בדיוק ילך שם? נכון, זו לא תהיה הופעה, אבל כן צפוי תמהיל של ביטים חדשניים ומרתקים, קטעים של בלייק שלא

הופיעו באלבום ומתכתבים בדרכו המעודנת עם רחבת הריקודים, האוס וטכנו רגישים, אר-אנ'-בי שנע על הסקאלה בין דיאנג’לו לבין סטיבי וונדר; הרמוניקס – סדרת הרמיקסים של בלייק ללהיטי היפ-הופ של דסטיניז צ’יילד, סנופ דוג, אאוטקאסט ואחרים, וגם, מייד אחריו, הפתעה נעימה בדמות סט של דה צ’יין, הכח המסקרן מהלייבל R&S.

כמו כמעט תמיד,אגב, הדיג’יים המקומיים שפותחים וסוגרים, נותנים סטים שמעיפים את המח לנוכחים במקום. הפעם אלה יהיו אגוזי ו-וולטר, ואנחנו ממליצים להגיע בזמן כדי לשמוע אותם.

הכנו עבורכם סדרת קטעים שיש סיכוי לא רע שג’יימס ינגן שם, וגם אם לא, קרוב לוודאי שזו תהיה רוח הדברים.

הנה פלייליסט של קטעים מיוטיוב (הם ינגנו אוטומוטית אחד אחרי השני, הטכנולוגיה הזו זה משהו)

James Blake – Four Miles

Addison Groove – This is It
Andrea – Write Off
Stubborn Heart – Need Somone
Outkast – Miss Jackson (Harmonimix remix)
The Chain – Suffer for your art
The Chain – Maje
James Blake – Placing us

ובצד העדין יותר- אולי נזכה לשמוע גם משהו מאלה:

Johann Johannsson – Odi et amo
D’angelo – Untitled (How does it feel?)
Arthur Russell – Love comes back

ובזמן שאתם מקשיבים, הנה ראיון יפה של ארנון בן דרור בוואלה עם ג’יימס בלייק, ופה האדון בלייק נכנס ברבאק של הצד המתמסחר של הדאבסטפ

שירים שהיינו משדרים אם היתה לנו תוכנית הלילה, 22/1/12

בזמן שאנחנו עובדים על הדבר הגדול הבא של הקצה, אנחנו משתדלים להמשיך ולשמוע מוזיקה חדשה, ועד שנוכל לחזור ולהשמיע לכם אותה, ניתן לכם כאן תקצירים שבועיים של המיטב..

Santigold – Big Mouth

אז מה אתם חושבים על השיר החדש שלה?

Friendly Fires – Hurting (Tensnake Remix)
מפגש פסגה הבין הרכב האינדי דאנס האנגלי לרמיקסר הגרמני החם.
Sleigh Bells – Comeback Kid

הסינגל הראשון מתוך הבא בדרך של הצמד הברוקלינאי הזה, שהיה אחד השוסים של קיץ 2010. אנחנו עוד מתלבטים אם  הליטוש ההפקתי והברק בסאונד של השיר הזה עושים עימם חסד, או שמא הם איבדו את הטאץ’ המלהיב שהיה באנטי-הפקה הדורסנית של אלבומם הקודם והראשון. אתם תחליטו

 


Of Montreal – Gelid Ascent

השיר שפותח את האלבום החדש, המוטרף והמדהים של אוף מונטריאול. קווין בארנס הוא אחד האנשים הכי חיוניים שיש היום בעולם המוסיקה, ודי מפעים לשמוע כמה הוא לא מפסיק להיות נועז,אמיץ ויצירתי מאלבום לאלבום. ב7 במאי הוא ואוף מונטריאול יגיעו לבארבי בת”א, ואנחנו ממליצים לא לפספס את זה. בשום פנים ואופן.

Destroyer – Leave Me ALone (New Order Cover)

מתוך אוסף של המגזין מוג'ו, שכולו קאברים לשירי האלבום הקלאסי של ניו אורדר, Power Corruption & Lies, הנה הגרסה מלאת האהבה של דיסטורייר.

 

Chairlift  -  Cool as fire

שוב ברוקלין בבית, כאן מאלבום שנוטה לקיים את ההבטחה מהסינגל שאהבנו בשנה שעברה, Amanaemonesia

Tanlines - Brothers

 .אפשר לקרוא להם אורחים ותיקים בתוכנית, ואיכשהו זה רק אלבום הבכורה שלהם. נשמע טוב, בינתיים


Grimes - Genesis

איפשהו באמצע בין טיון יארדס לזולה ג'יזוס, ככה לפחות אנחנו מדמיינים אותה היום, נמצאת גריימס, ההחתמה החדשה בלייבל 4AD. הנה שיר חדש שלה, ווידאו די מקסים.


Stubborn Heart - Need Someone

חימום קטן לקראת הסט של ג'יימס בלייק ביום שישי בבלוק בתל אביב. סיכוי טוב שהוא ינגן את השיר המעלף הזה, ואם הוא לא, תבקשו את הכסף חזרה. סתם. תלכו הביתה ותלחצו שוב פליי על הלינק כאן ליוטיוב.

Miike Snow – Devil's Work

כן, הם חזרו, והם מוכיחים שם לא טריק של פוני אחד. נכון, השיר הזה היה נשמע אפילו טוב יותר אם איאן בראון היה שר אותו, אבל אי אפשר לקבל הכל בחיים.

Canyons – Tonight

אלבום מקסים שיצא ממש בסוף שנה שעברה, ואם היה אפשר היינו משמיעים לכם שיר ממנו בכל יום. פעמיים. לפחות. הנה אחד הטובים שבהם.

Daniel Rosen – Saint Nothing

כנראה שכל מה שאנשי גריזלי בר עושים בא לנו טוב. בשנה שעברה    זה היה קאנט – פרוייקט ואלבום הסולו של כריס טיילור, ועכשיו זה דניאל רוזן, שעומד להוציא אי.פי.  משלו במרץ הקרוב. זה הקטע החדש והראשון  מתוכו

Etta James – I found a love

עם כל הכבוד לאדל,איימי ויינהאוס זצ”ל, ביונסה וכל השאר – לפניהן היתה פה הגברת אטה ג’יימס. בשישי האחרון הלכה לעולמה ענקית האר-אנ’-בי-בלוז. זה בשבילה.


..והדרן למיכל ניב

אתמול היה יום השנה למותה של המורה הגדולה וההשראה הנצחית שלנו – מיכל ניב זכרונה לברכה. הנה התוכנית שהקדשנו לה במסגרת חודש השידורים האחרון שלנו בגלגלצ :

הקצה 2.0 – watch this space

רק רצינו לומר לכם שאנחנו עובדים במרץ על הגלגול הבא של הקצה. יש לנו המון דברים שאנחנו מתים לספר לכם, אבל אתם יודעים איך זה – עד שהדברים יהיו סגורים, והתזמון יהיה נכון, ויאיר לפיד יהיה שר התקשורת, לא יכולים לספר לכם. ואל תתייחסו למשפט האחרון כאיזשהי הבעת עמדה פוליטית.

תאריך ההשקה של השלב הבא של הקצה יימסר מאוד בקרוב.

בינתיים אנחנו עושים קצת שמח בעמוד הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לבקר אותנו שם.

 

הקצה בשסק, יום ב', 2.1.12

לעיתים מאוד נדירות אנחנו לוקחים את הקצה מחוץ לאולפן, לעיתים נדירות אנחנו משתפים פעולה מאחורי עמדת די-ג'יי, ושני הדברים האלה ייקרו הלילה, החל מ22:00 ועד שתחליטו שנמאס לכם/ן, בשסק בתל אביב, בר קטן ואהוב ברחוב לילנבלום 17.

ננגן הרבה מוזיקה שאנחנו אוהבים, שזה אומר דברים ששידרנו בקצה, דברים שלא יצא לנו לשדר, ודברים חדשים שיצאו בחודשיים המטורפים האחרונים. תבואו מוקדם, נרים כוסית לשנה החדשה ולעתיד העדיין סודי, אך מלהיב, של הקצה.

קוואמי ונדב.