מה עושה את ארול כזה אחלן ?

רוב הסיכויים שגם אם אינכם נמנים עם אלו שמכירים את ארול אלקן, נתקלתם בשם שלו בזמן זה או אחר בעשור האחרון – בין אם אתם מתעניינים במוזיקה אלטרנטיבית לגווניה, בין אם אתם אנשי רחבות, וכן, בהחלט אם אתם נמנים על מאזיני/ות הקצה. שמו של אלקן הוזכר אצלנו תכופות, ולא בכדי. גם כשלא הושמע ישירות, הוא היה והינו דמות משפיעה שמושכת בחוטים מאחורי הקלעים של כמה וכמה מהתחומים המוזיקליים שמסקרנים אותנו.

אלקן – כדי.ג'יי, מפיק, רמיקסר, מוזיקאי ומארגן מסיבות – הוא מהאחראים המרכזיים לשבירת מחיצות הזא'נרים של העשור ומשהו האחרון. הוא אחד המפיצים הבולטים של בשורת הPאנק-Fאנק באירופה ובבריטניה בפרט, והוא אחראי לאיחודים לא מעטים בין עולם האינדי-רוק לעולם הרחבות. יש משהו במגע שלו שגרם דווקא להרכבי רוק לעבוד איתו כמפיק מוזיקלי: פרנץ פרדיננד למשל (להם הפיק את הקאוור לAll my friends של אל.סי.די. סאונדסיסטם), המיסטרי ג'טס, דה לונג בלונדז והקלאקסונז, ובמיוחד Late Of The Pier, שאלבום הבכורה שלהם הוא יותר מכל מיצג הפקה יצירתי שלו. בנוסף, אלקן הוא גם מחלוצי הבאסטרד פופ: מהראשונים לומר דרך רמיקס שלא יקרה כלום אם תרקדו את ניו אורדר וקיילי מינו בו זמנית.

אבל יותר מכל, יש לאלקן את היכולת להפוך חלק לא מבוטל מהרמיקסים שהוא תופר דווקא לשירי אינדי-פופ/רוק למעין מסיבה קטנה בפני עצמה – היכולת לתרגם חווית האזנה לסט לחוויית האזנה לשיר. ולא במקרה הוא דאג לשרבל את פרנץ פרדיננד, אינטרפול, MGMT, בלוק פארטי, טיים אימפלה, היה יה יה'ז ועוד רבים מהאיזורים האלה.

שלושה מהיפים ביותר בחיבור הקרוס-ז'אנרי שלו לטעמינו, כפי שמיוצגים בסט היוטיוב שערכנו לכם/ן, הם הרמיקסים מלאי האהבה שהוא עשה בשנה שעברה לקונאן מוקאסין ולמטרונומי, וטיפול עדין שהוא עשה לקטע של ספייסמן-3, שהיה במקור הסינגל האחרון שהם הוציאו בסמוך לפירוק שלהם ב-1991.

וכל זה מדוע ? מכיוון שמחר (רביעי) הו ארול ארול  יגיע לתקלט במסיבת פורים של הדלי, ניוז, מיכהטרוניקס ופרטוק בOperah Club בקיבוץ גלויות 49 בת"א. היה אפשר לומר שחגיגה היא כפולה מכיוון שמייד אחריו יתקלט גם  מיכאל מאייר  הנפלא, מייסד הלייבל הגרמני Kompakt, אבל בעצם היא הרבה יותר מזה בגלל הנציגות המקומית המשובחת: עפרי גופר, בנג'י, אוריה קלפטר ואביחי פרטוק.

אז לפניכם הסט היוטיובי שערכנו, שמורכב בעיקר מרמיקסים שאנחנו אוהבים של אלקן, מהפקות מוזיקליות שלו, וגם טיפה מעבודת המאש-אפ שלו תחת הכינוי קרטיס ראש, ועוד טיפה כחצי הצמד Beyond The Wizard’s Sleeve. פשוט לחצו פליי, ואם בא לכם כתבו לנו כאן מה חשבתם.

אה, ואם נדמה לכם שהסברנו משהו, זה באמת כלום, כי את הכיסוי היסודי ביותר אנחנו רוצים לשלוח אתכם לקרוא ולשמוע בפוסט המעולה של אחד הדיג'יים האהובים עלינו, אייל פ'אנק סינטרה גולדמן, שהרחיב במילים וביוטיובים על אלקן בבלוג של חברינו תפוד.

הו ארול אחלן.

והכי חשוב – לאן שלא תלכו בפורים הזה, תזכרו להתחפש רק אם בא לכם/ן. שאף אחד לא יבוא אליכם בטענות.

KZRadio's Erol Alkan Tribute Set Playlist:

Avalanche (Terminal Velocity) – Boys Noize & Erol Alkan featuring Jarvis Cocker
Why won’t you make up your mind?- Tame Impala (Erol Alkan Rework)
Mammoth – Interpol (Erol Alkan Rework)
The bears are coming – Late Of The Pier
One minute lovecat – Kurtis Rush
Hideway – The Mystery Jets (Switch Vs. Erol Alkan Remix)
The bay – Metronomy (Erol Alkan’s Extended Rework)
Forever dolphin love – Connan Mockasin (Erol Alkan Rework)
All my friends – Franz Ferdinand (LCD Soundsystem cover)
Big city – Spacemen3 (Erol Alkan Remix)
Nostalgia – The Long Blondes
Losing the will to survive – Findlay Brown (Beyond The Wizard’s Sleeve Reanimation Mix)

2 תגובות לפירסום זה:

  • תודה רבה!
    נשמע כמו דרך טובה לחגוג את פורים (ועוד כמה דברים טובים שקרו השבוע).
    נקווה רק שהברברים האדומים יפסיקו ללכלך לנו את העיר, ויסתלקו לנו מהמרחב הציבורי.

  • איזה פלייליסט רדוף רוחות…
    והשיר שסוגר אותו כל כך קסום :)
    כרגיל, אין הרבה שאני יכולה לעשות חוץ מלהודות לכם שם. אתם עושים עבודת קודש, לא פחות.

הוסף תגובה

שלח